Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(67)
Forma i typ
Książki
(67)
Publikacje naukowe
(32)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(66)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(32)
WP130 (św. Wincentego 85)
(36)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Lasota Agnieszka
(3)
Majewicz Piotr
(3)
Piotrowska Ewa (bibliotekarz)
(3)
Rogoż Michał
(3)
Skórka Stanisław
(3)
Adamek Irena
(2)
Budrewicz Zofia (1951- )
(2)
Dyduch Ewa
(2)
Korendo Marta
(2)
Nawolska Barbara
(2)
Orłowska-Popek Zdzisława
(2)
Pamuła-Behrens Małgorzata
(2)
Plutecka Katarzyna
(2)
Potyrała Katarzyna
(2)
Sienko Maria (literaturoznawca)
(2)
Tomczyk Łukasz
(2)
Łapot-Dzierwa Kinga (1969- )
(2)
Żmijewska Ewa (pedagog)
(2)
Abramciów Rafał
(1)
Baluch Alicja (1944- )
(1)
Budrewicz Tadeusz (1951- )
(1)
Bębas Sylwester (1981- )
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chrobak Małgorzata
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Czaja-Chudyba Iwona
(1)
Czakon-Tralski Dorota
(1)
Dudek Wanda
(1)
Fluda-Krokos Agnieszka (1981- )
(1)
Gagat-Matuła Anna
(1)
Giza Natalia
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Jastrzębski Jarosław
(1)
Kabała Alicja
(1)
Kamińska-Czubała Barbara (1955- )
(1)
Kaźmierczak Danuta
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kościółek Maria
(1)
Koźlik-Rączka Anna
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Krauth-Gruber Silvia
(1)
Kreiner Jerzy M
(1)
Kryg Jagoda
(1)
Król-Gierat Werona
(1)
Kurowska Barbara (nauki pedagogiczne)
(1)
Kurowska Barbara (pedagogika)
(1)
Kurowska Barbara (rusycystyka)
(1)
Latawiec Krystyna
(1)
Lechta Viktor
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Martyka Anna
(1)
Matejek Józefa
(1)
Mazur Jadwiga (socjologia)
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Mikruta Adam
(1)
Mądry-Kupiec Małgorzata
(1)
Niedenthal Paula M
(1)
Ocetkiewicz Iwona
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Ostasz Maria (1941- )
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pawlak Bożena
(1)
Pawłowska-Jaroń Halina
(1)
Pieniążek Marek (1970- )
(1)
Piotrowska Anna (1965- )
(1)
Probucka Dorota
(1)
Ric François
(1)
Rojek-Adamek Paulina (1976- )
(1)
Rokita-Jaśkow Joanna (1973- )
(1)
Sala Krzysztof
(1)
Skowronek Bogusław
(1)
Slany Katarzyna (1983- )
(1)
Stawiński Piotr (1959- )
(1)
Szarota Zofia (1961- )
(1)
Szczerbowski Tadeusz (1960- )
(1)
Szkolak Anna
(1)
Szumiec Magdalena
(1)
Tomczyk Justyna (socjologia)
(1)
Trojańska Małgorzata
(1)
Vaškevič-Buś Jovita
(1)
Walecka-Rynduch Agnieszka (politologia)
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wantuch-Matla Dorota
(1)
Wasiuta Olga
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Włoch Anna
(1)
Włodarczyk Ewelina
(1)
Zawisza Ewa
(1)
Zawisza-Masłyk Ewa
(1)
Zielińska Jolanta (1956- )
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Śliwa Ewa (pedagogika)
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Żądło-Treder Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1901-2000
(4)
1801-1900
(3)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Pedagodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania estetycznego
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Studenci pedagogiki wczesnoszkolnej
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Język polski
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Dziecko
(3)
Dziecko głuche
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja medialna
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Korekcja mowy
(2)
Metody nauczania
(2)
Mowa
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Andragogika
(1)
Astronomia
(1)
Bezdomność
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bezpieczeństwo zdrowotne
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki
(1)
Biblioteki pedagogiczne
(1)
Biologia (przedmiot szkolny)
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Czasopisma dziecięce polskie
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja architektoniczna
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Empatia
(1)
Etyka społeczna
(1)
Fizycy
(1)
Grzegorzewska, Maria (1888-1967)
(1)
Historia
(1)
Informacja
(1)
Innowacje
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Internet
(1)
Jednostki miar
(1)
Język
(1)
Język dziecka
(1)
Język francuski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język rosyjski
(1)
Język środowiskowy
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Lateralizacja
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura młodzieżowa polska
(1)
Literatura paranetyczna
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Marketing polityczny
(1)
Media w edukacji
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka polska
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Ojcostwo
(1)
Ojcowie i córki
(1)
Okulografia
(1)
Temat: czas
2001-
(19)
1901-2000
(7)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Kraków (woj. małopolskie)
(4)
Wielka Brytania
(2)
Austria
(1)
Belgia
(1)
Białoruś
(1)
Bułgaria
(1)
Dania
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Irlandia
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Rumunia
(1)
Szwecja
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Zakopane (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(17)
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(5)
Biografia
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Raport z badań
(2)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura grozy
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(4)
Literaturoznawstwo
(3)
Psychologia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tekst częśc. ang. Streszcz. pol. przy niektórych pracach.
Zbiór artykułów wychodzi naprzeciw nowym wyzwaniom stawianym nauczycielom we współczesnym świecie. Zostały w nim podjęte ważne i aktualne problemy natury pedeutologicznej. Dużo miejsca poświęcono osobie nauczyciela, poziomowi jego kompetencji oraz skuteczności jego działań, nakreślając możliwe drogi rozwoju i wspomagania. Zwrócono m.in. uwagę na to, jak wspierać przyszłych pedagogów, by przełamywali stereotypy i odnaleźli się we współczesnej i przyszłej szkole. Podkreślono fundamentalne znaczenie edukacji elementarnej, która ze względu na swą specyfikę stawia odrębne wymagania przed nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej. Wyeksponowane zostały tu ważne propozycje przebudowy dotychczasowego systemu kształcenia i doskonalenia nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej. Autorzy opracowań podkreślają, że to właśnie szkolnictwo wyższe ma obowiązek przygotować kadry o najwyższych kwalifikacjach zgodnie z wymaganiami transformacji oświatowej.Praca kierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców, którzy profesjonalnie zajmują się edukacją szkolną - nauczycieli akademickich, osób sposo-biących się do zawodu nauczyciela, a także pracowników nadzoru pedagogicznego i rodziców, którzy są ważnym podmiotem edukacyjnym współczesnej szkoły.Joanna Szempruch
Wstęp 5 * Część I * Teoretyczne podstawy działań edukacyjnych współczesnego nauczyciela * JÓZEFA BAŁACHOWICZ, Kategoria podmiotowości jako wyznacznik przemian stylu pracy współczesnego nauczyciela 8 * MILAN PORTIK, Profil nauczyciela szkoty podstawowej 19 * TATANA GÓBELOVA, J.A. Komensky and his reform of human affairs 27 * IRENA ADAMEK, Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością współczesnego nauczyciela 32 * Część II Nauczyciel wczesnej edukacji * ANNA STRUZIK, Cechy i kompetencje nauczyciela wczesnej edukacji w percepcji społecznej 60 * URSZULA ORDON, Samoocena kompetencji zawodowych nauczycieli przedszkoli i klas I-III wobec wymogów edukacji europejskiej 66 * BOGUSŁAWA GAWEŁ, KAROL WIŚNIEWSKI, Osobowość współczesnego nauczyciela w świadomości pracowników oświaty i innych instytucji 77 * BARBARA BILEWICZ-KUŹNIA, TERESA PARCZEWSKA, Osoba nauczyciela w percepcji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 84 * JOANNA JACHIMOWICZ, Komunikowanie się nauczyciela z uczniem zdolnym role przydzielone zdolnym dzieciom przez rówieśników w klasie szkolnej 98 * ELŻBIETA MAREK, Doskonalenie zawodowe nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 105 * ANNA TYL, Zjawisko wypalenia zawodowego nauczycieli klas początkowych 116 * MAGDALENA GROCHOWALSKA, Wiedza nauczycieli o stymulowaniu kompetencji komunikacyjnej ucznia 124 * BARBARA KUROWSKA, Wiedza nauczycieli o zjawisku ryzyka dysleksji - raport z badań 131 * ANNA JAKUBOWICZ-BRYX, Znajomość idei integracji wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w 10 lat od wprowadzenia reformy oświaty 138 * Część III * Nauczyciel wczesnej edukacji -wspieranie rozwoju zawodowego i osobistego * ZBIGNIEW NOWAK, Neoprogresywizm jako szansa polskiej oświaty 148 * IWONA CZAJA-CHUDYBA, Konformizm a postawa krytyczna nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 156 * TIJANA BALIC, KSENIJA ROMSTEIN, Achieving reflection practice of future pre-school teachers through students` methodology training 167 * ALENA SEBEROVA, Teachers research regarding new requirements for teaching profession in the Czech Republic 174 * TAMARA GUMENNIKOVA, Construction principles of the Model * for trainingof teachers-to-be for the personality-oriented education of the child 185 * RADMILA BURKOVICOVA, The role and function of portfolios in students` self-reflection 190 * HANA CISOVSKA, Drama teaching process and new requirements for primary education in the Czech Republic 196 * EWA ŻMIJEWSKA, Kształtowanie umiejętności oceniania osiągnięć szkolnych uczniów w trakcie przygotowania zawodowego kandydatów na nauczycieli klas początkowych - propozycje zmian *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 681)
Na książce wyłącznie błędny .
Bibliogr. przy częściach.
Książka zbudowana została wokół pięciu kluczowych zagadnień: Transmisja wartości, Rodzina i jej wartości, Pedagogia wartości, Wartości a edukacja, Dziecięce wartości. Podjęta przez autorów problematyka zaowocowała interesującymi tekstami, stanowiącymi rezultat zarówno rozważań teoretycznych, jak i analizy oraz interpretacji badań empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17104 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52766 (1 egz.)
Kaucja: 36,11 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 944)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach [208]-232.
Książka stanowi naukową refleksję nad zagadnieniem patologii społecznych i zagrożeń w rodzinie. Problematyka pracy pozwala wskazać jej cele - analizę patologii i zagrożeń występujących we współczesnych rodzinach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57962 (1 egz.)
Kaucja: 22,93 zł
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 115-[125].
Dostępna również jako e-book.
Monografia stanowi efekt współpracy zespołu wybitnych profesjonalistów, którzy zajęli się wykorzystaniem nowych koncepcji dotyczących roli analizy ruchów gałek ocznych w ocenie funkcjonowania percepcyjnego oraz aktywności poznawczej dzieci przejawiających autystyczne spektrum zaburzeń. Autorzy ukazali wiele złożonych uwarunkowań dotyczących znaczenia tej zdolności dla ogólnej aktywności poznawczej dzieci z autyzmem. Istotne są tu możliwości poszerzenia repertuaru oddziaływań, które mogą skutecznie wzbogacać stosowane aktualnie programy wspomagania funkcji percepcyjnych o nowe, istotne dla ogólnego rozwoju, formy aktywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57946 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 1000)
Bibliografia na stronach 293-[306]. Indeks.
Książka w sposób kompleksowy ukazuje sieć różnorodnych relacji pomiędzy pisarzami ojcami a ich córkami uprawiającymi również niwę literacką. Autor zrekonstruował sieć różnorodnych biografii, odtwarzając losy siedmiu ojców pisarzy oraz ich córek. W wielu wypadkach przecierał szlaki dotąd nieznane, dokonując swoistych ekshumacji biograficznych i historycznoliterackich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58468 (1 egz.)
Kaucja: 33,99 zł
Książka
W koszyku
Prezentowany tom jest rodzajem bilansu obecności Chopina w kulturze i edukacji polskiej ostatnich 200 lat. Od czasów kompozytora świat i Polska przeszły radykalne zmiany. Przekształceniom ulegały także funkcje szkoły i kultury narodowej, inna jest obecnie rola muzyki Chopina. Rozważania autorów publikacji koncentrują się wokół następujących tematów: Chopin i jego muzyka, Literacko-kulturowa recepcja Chopina, Chopin w polskiej szkole, Chopin europejski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53638 (1 egz.)
Kaucja: 47,85 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne - Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; 644)
(Wielcy Polacy w Kulturze i Edukacji)
Indeks.
Streszcz. ang. przy tekstach.
Zbiór artykułów, których autorami są literaturoznawcy, kulturoznawcy, dydaktycy języka polskiego i historii, bibliotekoznawcy, powstał w ramach obchodów Roku Marii Skłodowskiej-Curie, z założeniem, że "przypominanie portretów ludzi mądrych i wewnętrznie pięknych ma - szczególnie w dobie kryzysu autorytetów - pedagogicznie cenne właściwości". Dzięki takiej formule otrzymujemy wielowymiarowy obraz Marii Skłodowskiej-Curie, przedstawiony z różnych punktów widzenia, związany ze sposobami jego percepcji w różnych przestrzeniach kultury i edukacji humanistycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54499 (1 egz.)
Kaucja: 31,38 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zebrane w tomie artykuły dotyczą zagadnień niezwykle istotnych dla środowisk zainteresowanych problemami diagnozy i terapii logopedycznej oraz funkcjonowania psychospołecznego osób dotkniętych zaburzeniami mowy. Treści skupiają się wokół trzech bloków tematycznych: bilingwizmu, problematyki dysleksji i innych zaburzeń mowy. Publikacja z pewnością spotka się z zainteresowaniem logopedów, pedagogów oraz psychologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15892 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 783)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Publikacja ukazuje różne obszary kształcenia doświadczeń, wiedzy i rozwoju dziecka, uwzględniając współczesne potrzeby małego odbiorcy, treści nauczania, metody i formy pracy najbardziej efektywne, które są prezentowane w teorii i praktyce pedagogicznej. Autorzy prezentują krytyczną dyskusję nad współczesnym podręcznikiem dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Prace Monograficzne 783
Iwona Czaja-Chudyba „Zagubione wartości – mądrość, krytycyzm i refleksyjność w podręcznikach do edukacji wczesnoszkolnej”; Anna Szkolak-Stępień „Praca z podręcznikiem jako priorytetowy element kompetencji pragmatycznych nauczycieli wczesnej edukacji”; Bożena Pawlak „Możliwości i głębokość przetwarzania informacji w toku pracy z podręcznikiem”; Beata Drwal „Możliwości indywidualizacji w pracy z podręcznikami”; Maria Janas „Twórcze myślenie w podręcznikach edukacji zintegrowanej”; Katarzyna Myśliwiec „Nauczyciel – kreator świata przedstawionego w e-podręcznikach i multibookach”; Jovita Vaškevič-Buś „Teksty literackie w podręcznikach do kształcenia zintegrowanego”; Anna Zadęcka-Cekiera „Humor w podręcznikach szkolnych”; Barbara Nawolska, Joanna Żądło-Treder „Dziwny jest ten świat, czyli o wizji świata w zadaniach matematycznych”; Barbara Nawolska, Joanna Żądło-Treder „Dziecięca koncepcja matematyki tworzona przez zadania z podręczników szkolnych”; Ingrid Paśko „Przydatność dydaktyczna podręcznika w edukacji przyrodniczej w opinii nauczycieli kształcenia zintegrowanego”; Monika Glanowska, Bernadeta Kosztyła, Monika Waligóra „Dźwięki i muzyka w wybranych podręcznikach edukacji wczesnoszkolnej”; Monika Nęcka „Ikonosfera podręczników szkolnych na przykładzie Elementarza Mariana Falskiego”; Urszula Dworska-Kaczmarczyk „Podręcznik do edukacji wczesnoszkolnej a treści z zakresu edukacji regionalnej – dziedzictwa kulturowego w regionie”; Ewa Żmijewska „Tożsamość kulturowa – wizja świata w wybranych elementarzach dla mniejszości”; Justyna Wojniak „Edukacja równościowa w szkole. Wątki antydyskryminacyjne w polskich podręcznikach dla pierwszego etapu kształcenia na tle wybranych krajów Unii Europejskiej”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 972)
Bibliografie, netografie, wykazy aktów prawnych przy pracach.
Jedna praca w języku białoruskim. Streszczenia w języku angielskim przy pracach.
Zamieszczone w tomie teksty dotyczą struktur państwa (Polski i Białorusi), węziej kwestii duchowości, postaw religijnych młodzieży studenckiej i rodziny, seksualności, dysfunkcji w relacjach społecznych, sytuacji osób dotkniętych skutkami chorób. Prezentują zatem zróżnicowaną tematykę i w pewnym stopniu różne podejście metodologiczne, wyznaczone przez charakter zainteresowań badawczych ich Autorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57950 (1 egz.)
Kaucja: 20,64 zł
Książka
W koszyku
(Forum Bibliotek Pedagogicznych ; nr 1)
Bibliogr. przy rozdz.
Tom zawiera 14 tekstów poświęconych współczesnym bibliotekom pedagogicznym - ich roli i miejscu w obecnym systemie edukacji i bibliotekarstwa. Autorzy to zarówno pracownicy naukowo-dydaktyczni, prezentujący wyniki swoich badań, jak i praktycy - czynni zawodowo bibliotekarze, przedstawiający działalność swoich placówek oraz problemy ich funkcjonowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17252 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 955)
Bibliografia, netografia na stronach 187-222.
Dostępna również jako e-book.
Autorka omawia szczegółowo literaturę angielską XVI w., w której wiele dzieł poświęconych jest kobiecie i jej roli w życiu społecznym i politycznym tego wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57933 (1 egz.)
Kaucja: 22,93 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 629)
Bibliogr. s. 229-236.
Obszerne studium teoretyczno-empiryczne, dotyczące problemu wspomagania dzieci przejawiających problemy w uczeniu się, łączące wiedzę z zakresu neuropsychologii, psychologii rozwojowej oraz pedagogiki.Autorka postawiła sobie ambitne zadanie polegające na empirycznej weryfikacji skuteczności nowatorskiej metody terapeutycznej, przeznaczonej do psychomotorycznej stymulacji rozwoju dzieci z trudnościami w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 805)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tytułu serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 551-577. Indeks.
Streszczenie w języku angielskim.
Celem tej pracy jest przedstawienie profesury zwyczajnej jako instytucji prawnej, umiejscowionej w strukturze organizacyjnej państwowych szkół akademickich, ale stanowiącej też w pewnym sensie część administracji państwowej. Monografia ta jest przede wszystkim pracą z zakresu historii administracji i historii prawa. Poza wypełnieniem istotnej luki badawczej ma w zamyśle dostarczyć usystematyzowanego materiału porównawczego dla potrzeb różnych dyscyplin naukowych. Praca ma charakter pionierski i jest owocem wieloletnich badań autora nad systemem szkolnictwa akademickiego II Rzeczypospolitej. Opracowanie ma niemal wyłącznie charakter źródłowy, a podstawę ustaleń stanowią głównie akty normatywne państwa polskiego z okresu międzywojennego oraz wyroki Najwyższego Trybunału Administracyjnego. Prace Monograficzne 805
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19105 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 974)
Bibliografia na stronach 128-[132].
Dostępna również jako ebook.
Autorka podejmuje znany na gruncie językoznawstwa, psychologii i logopedii problem rozwoju mowy dziecka. Nowością w prezentowanym ujęciu jest pogłębienie wiedzy na temat etiologii opóźnień i zaburzeń artykulacji u dzieci w okresie rozwoju mowy. Wskazanie możliwości wpływu procesu dominacji stronnej w zakresie percepcji słuchowej i wzrokowej oraz ekspresji ruchowej na rozwój systemu fonologicznego i nabywanie sprawności artykulacyjnej jest bardzo interesującym podejściem. Istotne jest również zwrócenie uwagi na wpływ środowiska na kształtowanie się percepcji wzrokowej i słuchowej oraz sfery poznawczej. Celem pracy jest opis realizacji fonemów w dwóch grupach wiekowych dzieci: trzyletnich i pięcioletnich, a także ocena lateralizacji u badanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57841 (1 egz.)
Kaucja: 17,20 zł
Książka
W koszyku
Artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
Tematyka projektowania informacji w działalności bibliotek nie była dotychczas często poruszana w krajowej literaturze przedmiotu, dlatego też należy docenić wysiłek autorów tekstów składających się na niniejszy tom. Próbują oni odpowiedzieć na ważne pytania: Jak projektuje się informację dla określonych odbiorców? Czy i jak wspierać użytkowników w zaspokajaniu ich ciekawości świata? Jaki wpływ na działalność informacyjną mają jej bezpośredni odbiorcy? Praca została podzielona na cztery części: I. Zagadnienia ogólne, II. Dobre praktyki, III. Projektowanie dla odbiorcy, IV. Udostępnianie informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56307 (1 egz.)
Kaucja: 28,70 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52785 (1 egz.)
Kaucja: 26,10 zł
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; nr 537)
ISSN 0239-6025 odnosi się do pierwotnego tyt. serii: Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie.
Bibliogr. s. 198-[204].
Autorka podjęła pionierskie, szeroko zakrojone badania dotyczące rozumienia przez dzieci niesłyszące tekstów z podręczników szkolnych. Wyniki ujawniły ogromne braki, a nawet nieprzydatność pomocy naukowych pisanych z myślą o uczniach z wadą słuchu. Ta nowatorska i bardzo ważna dla praktyki pedagogicznej pozycja ukazuje przyczyny trudności w korzystaniu przez dzieci z uszkodzonym słuchem z tekstów pisanych, zawiera cenne propozycje zasadniczych zmian w programach kształcenia specjalnego. Zawarte w publikacji tezy będą z pewnością przydatne dla autorów kolejnych opracowań. Jej adresatami są zarówno rodzice, jak i nauczyciele oraz instytucje odpowiedzialne za kształcenie dzieci niesłyszących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Streszcz. ang. przy pracach.
Zbiór czternastu artykułów prezentujących w kontekście teorii i praktyki dwupodmiotowość procesów uczenia się i nauczania, czyli czynności ucznia i nauczyciela prowadzące od działania do poznania, podkreślających rolę twórczej i wielokierunkowej aktywności poznawczej uczniów w edukacji wczesnoszkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18493 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej